Oreo Cheesecake & Chocolate Cookies

Cookies är något av en favorit i detta huset. Särskilt om de innehåller choklad ;-)
Detta receptet hittade jag på en favoritblogg, www.passionforbaking.com. En norsk tjej som driver en otroligt vacker, inspirerande, rolig blogg som innehåller maaaaassor med goda recept. Det som är så himla bra med hennes blogg också är att hon har steg för steg bilder med varje recept så man även kan se hur det ska se ut under tiden man bakar. Ett stort plus tycker jag.
 
Tillbaka till cookiesarna. Dessa passar mig som handen i handsken. De är chokladiga, söta, spröda men sega inuti. Helt otrolig goda alltså. Och så går de att frysa. Visserligen tappar de liiiiite av segheten men smakar fortfarande fantastiskt. Så dessa cookiesarna brukar jag baka till kalas för jag gör de i förväg och kastar in de i frysen bara. Tycker det är toppen med kakor som man kan frysa som ändå smakar gott. Då behöver man liksom inte stressa just på kalasdagen med bakning.