Rich chocolate cake

Om man har tittat lite på min nya blogg tror jag att man ganska snabbt kan se en röd tråd i mina bakverk. Choklad!!!! Jag verklgen älskar choklad i alla möjliga olika former. Det är ju bara såååå gott med en riktigt smarrig chokladtårta med någon god fyllning.
Med detta i åtanke valde jag en dag att baka en tårta som jag kunde ta med mig till öppna förskolan. Gick genast ut och surfade på olika bloggar för att se om jag kunde hitta något gott. Och det gjorde jag ju :-)
 
Problemet var bara att min dotter, som var 2,5 år då, inte riktigt förstod varför vi inte kunde äta av tårta med en gång. Varför skulle vi vänta till dagen efter på öpnna förskolan??? Så jag fick ju "offra" mig och äta en bit med henne hihihi.


Det blev en rich chocolate cake med marängsmörkräm smaksatt med hallon. Den blev mycket saftig och god :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - felicia:

mums!

#2 - - hannaly // en inredares tankar:

Ser verkligen gott ut!

#3 - - Annika:

Jätte fin tårta :) Ser god ut!