Påsktårta till jobb

Jag mer eller mindre letar anledningar att få baka tårtor. Hade jag bakat så många som jag egentligen vill så hade jag nog fått äta allt själv och resultatet av det vill man ju inte uppleva hahahaha.
Nu när det var påsk så passade jag på att baka en tårta till jobb. Jag tycker om att prova nya saker och just denna dekoreringen var jag nyfiken på. Det blev inte riktigt som jag hade föreställt mig men jag är ganska nöjd ändå. Jag kan ju inte räkna med att något blir perfekt första gången jag provar på det. Övning ger färdighet och nästa gång jag testar detta så kanske det blir exakt så jag hade tänkt mig.
 
Tårtan är en lemon sponge cake. Där är lite citronsirap i tårtbottnen vilket gör den både söt och syrlig samtidigt. I lagren är det lite hallonsylt och citronsmörkräm vilket balanserar varandra väl eftersom sylten är ganska söt men smörkrämen syrlig. Jag har spacklat den med citronsmörkrämen och sedan täckt den med marsipan. Jag har dekorerat den med sugarpaste från Panduro som jag har gjort i olika nyanser av gult. Ovanpå provade jag mig på att göra tre stycken kallor. Blev inte helt nöjd med dom men man ser nog vad det ska föreställa :-)