Traktortårta

Min fina vän Vanja frågade om jag hade lust att baka en tårta till när hennes son Gustaf skulle fylla 2 år. Hur skulle jag kunna svara nej på den frågan?! Problemet var bara att jag är ganska dålig på att göra figurer och att jag dessutom aldrig hade gjort en traktor förut. Så det var bara till att surfa runt på olika bloggar och se om jag kunde få några tips. Och tips hittade jag med råge. Så det blev till att göra rice crispetreats som jag kunde ha som form till traktorn som jag sedan klädde med sugarpaste. Jag blev veeerkligen inte nöjd men får trösta mig med att det var mitt första försök. Födelsedagspojken kände i alla fall igen den som en traktor och det var ju det viktigaste :-)
 
Efter lite sms fram och tillbaka med Vanja kom vi fram till att de ville ha en chokladbotten, ett lager jordgubbsmousse, ett lager glasskräm, spackling med chokladsmörkräm och att den skulle täckas med marsipan.
Så fick det bli :-)
 
Efter kalaset fick jag ett sms där det stod att tårtan var jätte god och uppskattad av alla. Det värmer i hjärtat :-)
 
 
 
 
 
 
 
Tårtbotten: One bowl chocolatecake
Lager 1: Jordgubbsmousse
Lager 2: Glasskräm
Chokladsmörkräm
Marsipan
#1 - - Elin Gåhlin:

Inte nöjd? Den är helt otrolig!

Svar: Man är ju sin egen värsta kritiker. Men tack så mycket för komplimangen :-)
cakeprincess.blogg.se