Oskars födelsedagstårta

Grannpojken skulle fylla fyra och till denna stora händelse fick jag äran att baka tårtan. Oskars mamma (och min kompis då förstås) hade en idé om hur hon ville att den skulle se ut. Och det var en bra idé!! Varnade direkt att jag inte kan modellera några figurer så det fick vi fixa på något annat sätt. Hon köpte en Hulken-figur till födelsedagspojken och jag hittade en Blixten-bil bland leksakerna hemma. 
Hennes tanke var att Hulken hade blivit arg och slagit ner näven i vägen och därmed vält omkull Blixten McQueen. Rolig idé va??!!
 
Smakerna hon ville ha var chokladbotten, jordgubbsmousse och ett lager med något chokladigt. Blev mjölkchokladmousse.
 
Tyckte att det slutliga resultatet, när de hade satt till Hulken, blev riktigt bra och påhittigt :-) Tack för att jag fick göra tårtan till fina Oskar!!
 
 
 
 
 
 
Tårtbotten: One bowl chocolate cake. Se Recept - Tårtbotten
Fyllningar: Jordgubbsmousse. Se Recept - Tårtfyllningar
                 Mjölkchokladmousse Se Recept - Tårtfyllningar
Spacklad med chokladsmörkräm och täckt med hemmagjord sugarpaste