Bröllopstårta

När jag kom tillbaka på jobb efter min mammledighet fick jag nästan direkt en förfrågan om att göra en bröllopstårta. Min kollegas dotter skulle gifta sig och jag fick den stora äran att baka tårtan :-) De ända önskemålen jag fick var att den skulle vara vit men blå detaljer. Brudens favoritfärg är nämligen blått.
Jag fick genast lite idéer och efter att jag fick sidenbandet, som de skulle använda i bordsdekorationerna, så var allt klart i mitt huvud. Resultatet blev denna vita tårta med rosor och småblommor som jag tog lite blå glitterfärg på. Tycker resultatet blev riktigt bra och effektfullt. Hoppas att den inte bara är fin utan även god.
 
Det blev en ljus tårtbotten, ett lager hallonmousse, ett lager glasskräm, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med marsipan.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Viveca:

Christina, tack än en gång för den underbart vackra tårtan! Jag har inte kunnat se mig mätt på den. Tårtan blev verkligen pricken över i:et på bröllopsfesten. Förutom brudparet så var tårtan det objekt som blev mest fotograferat. Och jag kan säga att tårtan smakade gudomligt! Detta kan alla gäster skriva under på. En av tärnorna, min dotter som hade den i knät hela vägen hem, åt fyra bitar! Hon tyckte den var så god! Tack än en gång Christina! Kramis