Regnbågstårta

Hoppas det är bra med er alla där ute och att ni bakar en massa gott :-)
 
I förra veckan bakade jag två tårtor. Som var väldigt olika.
Jag fick förfrågan om att göra en regnbågstårta till en kille som fyllde år. Han är inte så förtjust i tårta men han hade smakat min regnbågstårta som jag hade med på öpnna förskolan för ett par år sedan och den tyckte han veeerkligen om. Vilken komplimang!! Så självklart tackade jag ja till det fina uppdraget :-)
 
Jag gjorde tårtan med 6 bottnar i följande färger: lila, blått, mörk grönt, ljus grönt, gul och orange. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att göra dekorationerna till tårtan så jag lämnade en liten "plätt" fri uppe på tårtan så att de kunde dekorera den själva. Det var en bra idé!
 
 
 
 
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så fin tårta :)

Svar: Tack :-) Väldigt enkel att göra men effektfull.
cakeprincess.blogg.se