Julias prinsess-kalas

"Mamma, mamma, mamma - jag vill ha samma tårta som när jag fyllde 3". Så lät det här hemma när det skulle planeras inför Julias födelsedagskalas. Jag gav självklart med mig (som om hon inte visste det hahaha) men ändrade åtminstone lite vad gäller färg och utformning. Förra året gjorde jag hennes födelsedagstårta i hemmagjord sugarpaste där klänningen bestod av volanger. Detta året blev det marsipan i ljusrosa och lite volanger där fram.
I tillägg till tårtan blev det följande:
 
 
Bullar med russin
Popcorn i individuella bägare (dessa var myyycket populära)
Chocolate chip cookies med dulche de leche (mina absolut favorit cookies)
Jordgubbsaft i gammeldagsa flaskor (nej saften är inte hemmagjord hehe)
Chokladbollar
Cakepops med färgad vit choklad & mjölkchoklad
Dammsugare (till de vuxna på kalaset då jag hade riktig punsch i smeten)
Hemmagjorda blommor i silkespapper (ville prova att även pyssla lite)
 
 
 
 
 
 
 
 
Istället för godispåsar vek jag ihop små godisaskar som alla barnen fick med sig hem. Det var också roligt pyssel :-)
 
 
 
 
 
#1 - - Veronica:

Meeeeen vilket fint dessertbord du har gjort!!! :-))))

Svar: Tack så mycket. Det var första gången jag försökte mig på något lite mer avancerat så jag är väldigt nöjd :-)
cakeprincess.blogg.se