Doptårtor

Jag blir alltid så nervös när jag blir tillfrågad om att göra doptårta till någon. Det är ju en sådan stor händelse i deras liv och då vill jag ju att tårtan är perfekt. I detta fallet skulle båda tårtorna vara perfekta.
 
Jag är ju synnerligen självkritisk och är aaaaaldrig riktigt nöjd med det jag bakar. När det gäller tårtor kan jag ju bara smaka på beståndsdelarna men aldrig den färdiga produkten. Så jag är med andra ord alltid nervös när det beställs tårtor.
 
Nu skulle jag göra doptårta till 45 personer så det fick bli två stycken. Beställaren hade önskemål om prinsesstårta men eftersom jag aldrig bakat det innan så kändes det inte riktigt som rätt tillfälle att prova. Vi kom överens om vaniljbottnar med ett lager hallonmousse och ett lager glasskräm. Jag gjorde en hallonmarängsmörkräm som jag spacklade tårtorna med och täckte den sedan med marsipan.
 
Fick feedback efter dopet att alla tyckte tårtorna var både super fina och super goda. Då blir man ju glad enda in i själen :-)
 
 
 
 
 
 
 
Tårtbotten: Vaniljbotten
Fyllning 1: Hallonmousse
Fyllning 2: Glasskräm
Hallonmarängsmörkräm
Marsipan
Dekorationer: Gumpaste