Jacobs Minion-tårta

Jag märkte en dag att jag helt hade kommit bort från min blogg och de senaste inläggen var riktigt gamla. Sen tänkte jag att jag ju inte har bakat så mycket det senaste året. Men där hade jag minsann fel. När jag sitter och tittar lite bland bilderna i min mobil så inser jag att bakandet kanske har hamnat lite i skymundan men där har minsann bakats en hel del ändå.

Så jag ska försöka att uppdatera med lite inlägg här den närmsta tiden.

Tårtan till min son Jacob gjorde jag när han skulle fylla 3. Han fyller fem denna sommaren så det var ju ett tag sedan.

Jag valde att fokusera mycket på utseende med denna tårtan då jag ville imponera Jacob. Bottnarna blev i olika färger och smakade vanilj. Emellan hade jag chokladganache. Inte den godaste tårtan jag har bakat men defintivt bland dom finaste. Och födelsedagspojken var meeeeer än nöjd med sin Dumma Mej-tårta :-)