Chokladtårta med cookies & creamfyllning

Jag mer eller mindre söker efter anledningar att få baka. Kan ju inte bara baka till mig och familjen för då hade jag nog rullat fram. Så varje chans jag får passar jag på att baka något som jag oftast har tänkt på ett tag.
 
Häromdagen hade vi en försenad julklappsutdelning med grannarna och då fick det bli en liten tårta hihihi. Jag var sugen på att prova en tårta som inte var så mastig och über-söt så denna fick det bli. En fudgy chokladtårta med cookies & cream-fyllning som är täckt med en smarrig och len chokladsmörkräm. Den är ju såklart söt men inte så kvalmig som många tårtor är (tycker jag). Eftersom fyllningen är gräddbaserad så balanserar den upp sötman i tårtbottnen och smörkrämen. Receptet hittade jag på en amerikans blogg, http://www.confessionsofacookbookqueen.com/.
Denna tjej har maaaaassor med roliga och säkerligen fantastiskt goda recept. Kommer nog testa en hel del recept från hennes blogg i framtiden. Tror mina kollegor får vara lite testpanel emellanåt :-)
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se